Kızıl Ateş - Ilona Andrews - Kitap İncelemesi

Künye

Kitap Adı: Kızıl Ateş
Orijinal Adı: Burn For Me
Yazar: Ilona Andrews
Türü: Fantastik/Romantik
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 403
ISBN: 6055016463

İnceleme

Genelde çok satan çok popüler kitaplara fazla ilgi duymasam da bu kitapta beni çeken bir şeyler oldu. Kapağını çok beğendim. Bir de henüz hâlâ Mad Max Fury Road filminin etkisi altındaydım, kapağı biraz onu çağrıştırdı. Saklı Miras serisinin ilk kitabı olan Kızıl Ateş, bana kapağında vadettiklerini verdi diyebilirim.


Her neyse fazla uzatmadan kitabın konusuna geçiyorum. Kızıl Ateş kitabı, Nirvana Baylor isimli başrol kızımızın kötü bir adamı yakalamaya çalışırken kötü adamın yanındaki diğer kötü adamı yakalamak isteyen fena kötü ama karizmatik bir adamla olan maceralarını anlatıyor. Tamam, kafa karıştırıcı oldu, düzgün anlatıyorum.

Osiris denen bir serum icat edilmiş ve bu serum bazı insanlara doğaüstü güçler kazandırmıştır. Farklı sınıflandırmaları olan çok değişik güçler var içlerinde. Esas kızımız Nirvana Baylor’da ise çok nadir görülen yalan ve doğruyu ayırt edebilme gücü var, fakat bu gücünü gizli tutmayı tercih ediyor. Özel dedektiflik yapan Nirvana Baylor, evlerini kaybetmemek için, buna biraz mecbur bırakılmış da olsa, tehlikeli bir kaçağı yakalamak görevini kabul ediyor. Derken aynı kişileri arayan ve kendisinin de çok kötü bir namı olan Çılgın lakaplı Connor Rogan ile yolları kesişiyor. Okumamış olanlar için tadını kaçırmak istemiyorum, o yüzden konusuyla ilgili şimdilik bunları söyleyeyim.

Eleştirilerime gelince, çok çabuk okunup bitmesi dışında kitabın başka ciddi bir kötü yanı yok. Dili son derece sade ve akıcı, konu ilgi çekici ve olay dizisi, yazarın anlatımı çok sürükleyici. Hem fantastik hem romantik öğeler var Kızıl Ateş’te. Özellikle doğaüstü unsurlar, özel yetenekler vs günümüz dünyasına çok güzel uyarlanmış. Doğaüstü güçlerden bazıları bana fena halde FRP oyunu Mage: The Ascension’ı hatırlattı. Arcane güçler özellikle favorilerim.

İkinci kitabı 2016’da çıkacak olan Saklı Miras serisini herkese tavsiye ediyor, şimdiden iyi okumalar diliyorum.

Yorumlar