Kırmızı Üniformalılar - Kitap İncelemesi



Künye
Kitap Adı: Kırmızı Üniformalılar
Orijinal Adı: Redshirts
Yazar: John Scalzi
Türü: Bilim Kurgu
Yayınevi: İthaki Yayınları
Sayfa Sayısı:328


Arka Kapak
Evrensel Birlik'in bayrak gemisi Gözüpek'e atanan Asteğmen Andrew Dahl, çok geçmeden bazı gerçeklerin farkına varır. Her dış görevde uzaylılarla ölümcül bir mücadeleye girilmekte, geminin kıdemli subayları bu mücadelelerden daima sağ çıkmakta ve düşük kıdemli bir tayfa muhakkak ölmektedir. Bu konuyu araştırmaya başlayan Andrew ve meslektaşları, hayatlarını kurtarmak için zaman ve uzayda son derece tehlikeli bir yolculuğa çıkarlar.
(Tanıtım Bülteninden)

Bu kitap hakkında bazı kaynaklarda çok kötü yorumlar gördüm ve beni bu kitap incelemesini yapmaya iten şeylerden biri de bu haksız yorumlar oldu. Kırmızı Üniformalılar, benim 2017 yılında okuduğum en güzel kitaptı diyebilirim. Kitabı orijinal dilinde okuduğum ve o esnada çok yoğun bir şekilde tam zamanlı çalışıyor olduğum halde sadece dört günde bitirdim, resmen elimden bırakamadım.

Konudan da anlaşılacağı gibi, Gözüpek gemisine yeni atanan bir grup asteğmen, gemiyle ilgili üç tuhaflık fark eder:

1. Gözüpek’in aldığı neredeyse her görev, uzaylılarla ölümcül bir karşılaşmayı içeriyor.
2. Geminin kaptanı Abernathy, baş bilim subayı Q’eeng, baş mühendis West ve yakışıklı subay Kerensky, bu mücadelelerden istisnasız her zaman sağ çıkıyor.
3. Yukarıda adı geçen insanlarla birlikte göreve çıkan en az bir kıdemsiz subay korkunç bir şekilde ölüyor.

Andrew ve arkadaşları çok yakında gemideki diğer çalışanların bu beşliden kaçınmak, onlarla göreve çıkmamak için yollarını değiştirdiğini fark ediyorlar ve bu tuhaf fenomenin sebeplerini araştırmaya başlıyorlar.

Ciddi bir bilim kurgu okumak istiyorsanız bu kitabı elinizden bırakın. Kırmızı Üniformalılar resmen televizyonlardaki popüler bilim kurgu dizileriyle dalga geçmek için yazılmış. O dizilerde geçen bütün klişelerle alay edilmiş. Bu kitabı okuduktan sonra bilim kurgu dizilerine ve arka planda işlerini yapan zavallı kırmızı üniformalılara çok farklı gözlerle bakacaksınız. Zaten kitabın ismi bile Star Trek’e gönderme. 

Diyaloglar çok keyifli, kurgu mükemmel, karakterler capcanlı. Kırmızı Üniformalılar’la ilgili en çok sevdiği yer, 23’üncü bölümün sonu oldu. Bölüm bittikten sonra bir an donup kaldım. Öyle bir şok geçirdim ki resmen yazar John Scalzi kitabın sayfaları içinden elini uzatmış ve suratıma orta parmak çıkarmış gibi hissettim. Tam bu ne biçim kitap nasıl ya derken tek bir cümleden oluşan 24’üncü bölümü okudum ve gülmekten çatladım. Kesinlikle kitabın en keyif verici noktasıydı.

Goodreads’te puanı 3.84. Yazar bu kitapla Hugo ve Lotus ödülleri almış. Benim Kırmızı Üniformalılar'a puanım kesinlikle beş yıldız.


Yorumlar