24 Kasım 2014 Pazartesi

Açlık Oyunları Alaycı Kuş’u İzlemeden Önce Hatırlanması Gereken 8 Şey


Açlık Oyunları’nın son filmi Alaycı Kuş  Bölüm 1’i izleyeceksiniz, fakat ilk iki filmde olan bitenleri hatırlamıyor musunuz? Korkmayın, yaşlanmıyorsunuz! Bu hepimize oluyor… En güzeli, sinemaya gitmeden önceki gece ilk iki filmi üst üste izleyip bilgileri tazelemek, ama eğer buna vaktiniz yoksa, birkaç önemli detayı yeniden hatırlamanız faydalı olacaktır.


1. Katniss, Gale ve Peeta arasında kenarları yamuk, iç açıları toplamı 180’i bulamayan bir aşk üçgeni var.

Katniss kimi seçecek?
Katniss’in çocukluk arkadaşı ve kankası Gale’e karşı bir takım hisleri var. Gale’in de ona karşı. Ama ikisinin de bu yaşlarına kadar neden bu konuda hiçbir adım atmadıkları muamma. Hayır olur ya hani peşinizden koşan kızın/çocuğun önce yüzüne bakmazsınız, o başka biriyle çıkmaya başladığında ise ne kadar güzel/yakışıklı olduğunu fark eder, kafanızı duvarlara vurursunuz ya da ezilmiş egonuzu tatmin etme isteğiyle bir şekilde yeniden onun ilgisini çekmek için peşinden koşmaya başlarsınız. Belli ki bu, Panem ergenlerinde de görülen evrensel bir ‘oyuncağı elinden alınan çocuk’ tepkisi ve Gale de bu durumdan muzdarip.

Peeta ise epeydir Katniss’e tutkunmuş. Fırsatı kaçırmıyor tabi, canlı yayında kıza aşkını itiraf edip, “sponsordu reytingdi” oyunlarıyla pek bir seçenek bile bırakmıyor. Çocuk neredeyse düğünü bile oldu bittiye getirecek. Gale’le ikisi arasındaki en büyük fark, Gale daha erkeksi. Adamın ciddi anlamda savaşma ve vahşi doğada hayatta kalma becerileri var ama Peeta fırıncı çocuğu. Pasta ve resim yapmak en büyük becerileri. Savaş alanında Katniss ondan daha becerikli ve her iki filmde de Peeta’nın hayatta kalması hep Katniss’in çabalarıylaydı. Yani Peeta’nın pek Beyaz Atlı Şövalye olduğu söylenemez, lekeli önlüklü pastacı olur ancak olsa olsa.  Ama Peeta’nın da iyi yanı her zaman ne söyleneceğini biliyor olması. Romantik çocuk, kıza cidden değer veriyor ve sevgisini göstermekten çekinmiyor. Gale’i ben o yönden biraz daha öküz buluyorum.

Ateşi Yakalamak’ın en sonunda Peeta Capitol’e esir düşmüş, Katniss ise Gale’le yeniden buluşmuştu. Bu filmde daha fazla Gale görecek gibiyiz, ve şimdi Katniss’i kazanma sırası Gale’de.

2. 12. Mıntıka Bombalandı

Ateşi Yakalamak’ın sonunda Gale Katniss’e 12. Mıntıka’nın bombalandığını açıklar. Her ikisinin de aileleri kurtulmuştur ve kurtulan başka birkaç kişiyle birlikte 13. Mıntıka’ya sığınmışlardır.

3. 13. Mıntıka Gerçekmiş

Capitol, 13. Mıntıka’nın tamamen yok edildiği yalanını salmıştır, fakat ikinci kitabın sonunda bunun doğru olmadığı ortaya çıkar. Düzenli aralıklarla 13. Mıntıka’nın sözde harabelerinde yapılan yayınları gösterirler, fakat bu yayınlar aslında eski bir kaydın montajıdır. 13. Mıntıka’nın uzmanlık alanı nükleer çalışmalardır ve anlaşılan o ki, Capitol bu yüzden 13. Mıntıka’da sağ kalanlara müdahale etmekten çekinmektedir. Onun yerine dış dünyayla iletişimlerini kesip Panem’in geri kalanına “uslu durmazsanız 13’e olanlar size de olur” mesajıyla göz korkutmak geçici ama etkili bir çözümdür.

4. Her Şey Pim İçin

Pim Katniss’in küçük kız kardeşi. İlk filmde kurada aslında Pim’in ismi çıkmıştır, ama Katniss kız kardeşi yerine gönüllü olmuştur. İkinci filmde de Başkan Snow Katniss’i birçok kez Pim’le tehdit eder. Pim Katniss’in en büyük zayıf noktasıdır.

Finnick Odair

5. Finnick Küp Şeker Sever

Finnick… Ah Finnick…

6. Capitol’un tek esiri Peeta değil

İkinci filmde Katniss’le birlikte mücadele eden Joanna ve Finnick’in aşkı Annie de Capitol’un elindeki değerli esirlerin arasındadır.

7. Philip Seymour Hoffman filmi tamamlayamadan öldü

Plutarch Heavensbee’yi oynayan Philip Seymour Hoffman hayatını kaybetti. Üçüncü film ona adanmış. Şahsen en büyük hayranı olduğumu söyleyemeyeceğim ama onun sahnelerinde duygulanacağımdan eminim.

8. Capitol isyanı bastırmaya kararlı

Başkan Snow son derece acımasız ve her ne pahasına olursa olsun isyanı bastırmaya kararlı. Fakat şimdiye kadar hep onların kurallarıyla, onların kurbanları olarak oynayan kahramanlarımız bu kez savaşı Capitol’un ayağına getirmeye niyetli. İkinci kısmı önümüzdeki sene Kasım ayında verilecek olan Alaycı Kuş filmini şimdi keyifle izleyebilirsiniz.