Wattpad Kapak Tasarımı

Wattpad Kapak Tasarımı

Wattpad'de hikaye paylaşmaya niyetlenen her özenli yazar, orijinal bir kapak tasarımları olsun ister. Bir kitabın kapağı, bir kızın saçları kadar önemlidir. Sıradan ve birbirini tekrar eden bir saç modeliyle kalabalıktan ayrılamayacağınız gibi anormal ve aşırı dikkat çeken bir saçla da itici olabilirsiniz. Dolayısıyla Wattpad gibi bir hikaye denizinde yazdığınız hikayenin doğru okuyucuları çekebilmesi için hikaye kapağınız orijinal ve sizi yansıtıyor olmalı.

Wattpad kapak tasarımıyla ilgili çok soru ve sorgu aldığım için burada bu yazıyı paylaşmaya karar verdim. İşin aslı, ben de Wattpad için kapak tasarımı yapmayı bir başka kaynaktan öğrendim. Kendi yorumlarımla da harmanlayıp yardımcı olacağını düşündüğüm bu yazıyı hazırladım.

Öncelikle hikayenizin tarzı hakkında net bir kararınız olmalı, çünkü her tarza her renk ve türde kapaklar gitmiyor. Fantastik kurgu türünde kitaplar bakarken benim ilgimi en çok yeşil, altın sarısı, kahverengi tonlarında solgun dokulu kapaklar çekiyor. Yalnızca rengi doğru tutturmakla kalmayıp kapak üzerinde de anlattığınız hikayenin içeriğiyle ilgili bir ipucu koyabilirseniz bence yazdığınızdan zevk alacak okuyucuyu bulmanıza daha çok yardımcı olabilir. Örneğin ben Wattpad'de de yayınladığım Asil Harap isimli hikayem için karlı bir zeminde savaşan bir savaşçı resmi buldum. Kapak tasarımına çok vakit ayırmadığım için yeterince ilgi çekici olmamış olabilir, fakat hikayenin içeriğini iyi yansıttığını düşünüyorum. (Asil Harap'ı Wattpad kütüphanenize eklemek için buraya tıklayabilirsiniz.)

İstediğiniz bir kapak resmini internetten bulabilir ya da yetenekliyseniz kendiniz çekebilirsiniz. Bana göre işin en zor kısmı bu, çünkü bundan sonrası kapağı zevkinize göre yontmaktan ibaret ve bunu yapmak son derece eğlenceli.

Bundan sonra www.pixlr.com websitesine gidin. Orada karşınıza çıkan üç seçenekten Pixlr Express işinizi görecektir. "Browse" kısmına tıklayıp bilgisayarınıza kaydettiğiniz kapak resmini yükleyin. Burada karşınıza uygulayabileceğiniz yedi farklı müdahale seçeneği gelecek. Bunların ne işe yaradıklarını tek tek anlatırdım, ama anlatmayacağım. Onun yerine hepsini tek tek deneyip kendiniz görün. Çünkü "apply" demediğiniz sürece yaptığınız uygulamalar zaten kaydolmayacak ve bunları bizzat denerken birçok ilham alacaksınız (Özellikle "make" seçeneğindeki "overlay"lere bir göz atın derim).Tamamen tesadüf eseri hayalinizdeki kitap kapağını yapabilirsiniz. 

O 7 uygulama içerisinden "Type" seçeneği ile hikayenizin ismini kapağın istediğiniz bir yerine yerleştirebilirsiniz. Elbette renk, boyut ve birçok yazı tipi seçenekleri mevcut. Son olarak eğer seçtiğiniz fotoğrafın şekli kitap kapağı olmaya uygun değilse fotoğrafa "adjustment"/"crop" seçenekleriyle uygun şekli verebilirsiniz. Ayrıca sağ üstteki "undo"/"redo" seçenekleriyle yaptığınız bütün değişiklikleri geri alabilirsiniz.  Tasarımınız bittikten sonra sol üstteki "Save" tuşu ile isim verip kapağınızı kaydedebilirsiniz. 

Bundan sonra ise kapağı Wattpad'e yükleyip hikayenizi yayınlamak kalıyor. Umarım anlattıklarım sizlere bol okuyucu getirecek orijinal bir kapak hazırlamanıza yardımcı olur. 

Not: Beni Wattpad'de takip etmek ve hikayelerimi okumak için: http://www.wattpad.com/user/SpyPrince
Wattpad'de Başarılı Olmanın Sırları

Faydalı bir site: Amatör Yazarın Wattpad Blogu

Resmin Orijinali

Yorumlar

  1. Bas ettiğiniz browse kısmını buamadım ?

    YanıtlaSil
  2. Sitenin ana sayfasına girince üç seçenek çıkıyor "Pixlr Editor" "Pixlr Express" ve "Pixlr O-Matic" diye. Express'i seçiyorsunuz, ortada dört seçenekten çıkacak, browse onlardan biri zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anasayfa'ya gelince seçenek çıkmıyo ki

      Sil
    2. Telefona indirecegimiz uygulama var Mı ?

      Sil
    3. Telefona indireceğimiz uygulama bildiğim kadarıyla yok. Girl Directioner, pixlr.com diye girip biraz aşağı inince görebilirsin pixlr express seçeneğini

      Sil
  3. gerçekten yardımcı oldun teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu duyduğuma sevindim, umarım işinize yarar

      Sil
  4. iki fotoğrafı üst üste koyup kapak yapamıyorum ya.Kenarları falan gözükünce iğrenç oluyor :(

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler çok yardımcı oldunuz :)

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim çok işime yaradı :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder