Green Arrow New 52 - İnceleme

Yeşil Ok - New52
Uzun zamandır çizgi roman olarak Klasik X-Men okuyor ve X-Men hakkında yazıyor olduğumdan, bir değişiklik olsun diye daha yeni ve modern bir şeyler okuma ihtiyacı duymaktaydım.
Bu vesile ile DC'nin New52 grubundan Green Arrow'a başlayayım dedim. New52 arasından Green Arrow'u seçme sebebim, kardeşimin bir süre öncesine kadar Arrow dizisini izlemiş ve "Fazlasıyla Hollywoodvari olsa da hikaye güzel" yorumu yapmış olması..(Hollywoodvari tanımına yüklediği anlam, fazlasıyla sık ve abartılı özel efektlere sahip oluşu). Dizinin kendisini izlemediğim için kardeşimin yorumu hakkında bir yorum yapamasam da çizgi romanı hakkında kısa bir inceleme yapabileceğim.
Öncelikle, çizgi roman J.T Krul tarafından yaratılmış ve Dan Jurgens ile George Perez tarafından kaleme alınmış. (üçünün de kim olduğu hakkında hiçbir fikrim yok ama ille de bilmek istiyorsanız diye işte). İlk basımı 2011 Kasım'da olmuş. En son 31. sayısı çıkmış ve devam ediyor.
Green Arrow 1983 ilk baskı
İlk sayısının kapağını görür görmez ilk izlenimim, Oliver Queen'in çizgilerden ibaret o haliyle birçok ekran yüzünden daha yakışıklı olduğuydu. Dan Jurgens onu özene bezene çizmiş. Bir de başlamadan önce azıcık karıştırıp çizgi romanın 1983 yılındaki ilk baskısına ulaşınca, kahramanımızın şu anki haline yakışıklı dememek mümkün değil. Green Arrow'un Vol 1'i yalnızca 4 sayı sürmüş. Daha sonra çeşitli yıllarda 6 vol daha yayınlanmış. New52 aslında Green Arrow'un altıncı volume'u oluyor.
New52 ile tamamen yeni bir Green Arrow sayfası açmış DC. Çizimler gıcır gıcır, mükemmel. Açıkçası bu seriyi seçerken aynı zamanda göz ziyafeti yaşayacağımı da umuyordum ve yanılmadım da. Gerçekten tatmin ediciydi. Fakat hikaye tam bir hayal kırıklığıydı. Hatta ortada insanı içine çeken, merak ettiren, saran, elle tutulur bir hikaye bile yoktu. Çizgi roman yalnızca Oliver Queen'in teknolojik oklar atarak kötü adamları yenmesi, yendiklerinin yerine de mantar gibi yeni kötü adamlar çıkması üzerine.
Açıkçası ilk birkaç sayıda teknolojinin bizi nasıl yozlaştırdığı, fakat esasında teknolojiyi iyi ya da kötü yapanın insan olduğu yönünde çok aydınlatıcı mesajlar vererek başlamıştı. Gerçekçi olmak gerekirse, eğer gerçek hayatta süper güçlere sahip insanlar olsa, aynı çizgi romanda çizildiği gibi adamların her hareketini sosyal medyada takip eden beyinsiz fanlar ortaya çıkardı. Yeni nesil sosyal medya kültürünü çok güzel yerleştirmişler çizgi roman dünyasına ve bu yönünü gerçekten takdir ettim. İlk birkaç bölümde çalışmayı ilgi çekici kılan tek şey de bu detaydı zaten. Fakat sonraları o sayfa kapanıp Green Arrow birbirinden alakasız başka maceralara atılmaya başlayınca bana göre cazibesi kayboldu.
Bu çizgi romana başlarken Green Arrow hakkında bir şeyler öğreneyim, kimdir bu adam, olayı nedir, baş düşmanları kimlerdir, ortakları kimlerdir, hayattaki en büyük amacı nedir, pizzayı neli sever, boş vakitlerinde ne yapar, görüştüğü birileri var mı, neden ok, her bir şeyini öğrenmek istemiştim. İşten kaçan bir zengin çocuğu olmasından başka pek bir şey öğrenemedim. Dolayısıyla bu New52 yapımını Green Arrow'u zaten az çok tanıyan ve sadece aksiyon görmek isteyen kişiler dışında kimseye tavsiye etmem.

Yorumlar

  1. Benim de bu yaz tatilinde x men ile birlikte okumayı düşündüğüm bir çizgi romandı, bunda dizisini izlememim etkisi büyük tabi hatta ilk tercih sebebi yoksa bir sürü çizgi roman varken Arrow aklımın ucundan geçmez:))
    Dizinin alt yapı konusu farklı aslında acaba yeni çizimlerde bu yok mu? Oliver'ın Arrow olmadan önceki hayatı (ki oldukça şaşırtıcı ve karışık) adada geçirdiği yıllar daha sonrası falan anlatılmakta dizi de, hatta bu flashback sahnelerini daha da merakla izlemekteyim. Bazen yorumları okuduğumda çizgi romandada böle olmuştu ya da böle olacak tarzında yorumlar geliyordu acaba eski seriyi mi okuyanlar var :D
    Bi de Felicty ile aralarında bişi oluyo mu çizgi romanda diye sorayım ahahah en büyük merak konum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Astrea. Ben de bu seriye seninle aynı sebeplerden başladım. Kardeşim özellikle adada geçen kısımların çok gizemli, çok merak uyandırıcı olduğunu söylüyordu. Valla ben aradığım cevapların hiçbirini bulamadım. Adanın A'sı geçmiyor. Oliver'ın geçmişinden bahsedilmiyor. Dostlarından ve düşmanlarından bahsedilmiyor. Karakteri zaten hiç işlenmemiş. Hatta Felicity'nin kim olduğu konusunda en ufak bir fikrim bile yok ;))

      Yaklaşık bir 12 sayı falan okudum ve her iki üç bölümde bir farklı ve acayip bir kötü adamla uğraşması (hiçbirinin archenemy falan olduğunu da zannetmiyorum) ve teknolojik oklar atması dışında pek bir şey göremedim. Yani başlayacaksan Green Arrow'un New52 yapımına başlama derim.

      Bu arada esas hikayenin hangi yapımlarda verildiğini bulabilirsen ve hatta incelemesini blogunda paylaşabilirsen sanırım ben Green Arrow'a bir şans daha vermek isterim :)

      Sil
  2. Dizisi de pek bir şeye benzemiyor zaten pehh:) Silah olarak neden ok seçtiğini anlatan bir bölüm hatırlamıyorum. Tek ilgi çekici şey Mirakuru denilen ilaçtı. Onun da suyunu çıkardılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Seçil. Hadi ya ben de çizgi romanından beklediğimi bulamayınca dizisine heveslenmiştim. Çok mu bozmuşlar ya elimde izleyecek dizi kalmadı ;)

      Sil
    2. Ben çizgi romanı hiç okumadım Arrow'u sadece diziden biliyorum. Ada konusu işleniyor onu merak ediyorsan izleyebilirsin. 2. sezon sonunda ada ve Arrow'un geçmişi ile ilgili önemli gelişmeler oldu. Dizideki esas problem baş rolü oynayan adam bence :( Çok kasıntı biri ve hiç eğlenceli değil. Arrow'un çizgi romandaki karakteri de böyle mi acaba diye merak ediyorum ben de.

      Dizi konusunda Shield ve Helix'i tavsiye edebilirim. Yakında Arrow'a spin off olarak Flash başlayacak ondan ümitliyim :)

      Sil
    3. New52'deki halini de sıkıcı bulmuştum Oliver'ın. Hani böyle en umutsuz anlarda espriler yaparak vurdumduymaz görünmeye çalışan ama aslında hiç de eğlenceli olamayan tiplerden. Tamamen kötü de değildi hadi çizgi roman, bu sosyal medyayı süper kahramanlar dünyasında işleme biçimleri gerçekten hoşuma gitti, zekiceydi.

      Bakalım Arrow'dan umduğumu bulabilecek miyim. Öneriler için de teşekkür ederim, ikisi de öve öve bitirilmeyen diziler zaten ;)

      Sil
  3. New 52 Green Arrow un ilk sayıları cidden sıkıcı.

    Ama 17. sayıdan itibaren Jeff Lemire onu çok güzel yerlere getirdi. Belki de dizinin bile gidişatını değiştirebilecek hareketler mevcut. Tavsiye ederim #17 sonrasını. o diğer sayıları okumaya gerek bile yok. İnternette Türkçe'si de bulunmakta.

    35. sayıdan itibaren Arrow dizisinin çizgi romanının yazarları getirilecekmiş dergiye. Jeff Lemire gibi devam ettirebilirler mi bilmiyorum pek ümitli değilim ya okuyup görecez bakalım.

    YanıtlaSil
  4. Bu güzel bir feedback oldu, teşekkür ederim. Neyse ki henüz silmemiştim, kötü günler için saklıyordum ;) O zaman 17'ye kadar hızlıca geçip sonrasını dediğin gibi devam ettirmekte yarar var. Özellikle diziyle yakınlaşacaksa güzel ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder