Okunası Kitaplar

Kitaplarımın bekçisi Jesse
Kitapçıya gitmek benim için her zaman bir irade sınavı olmuştur.

Elimde okumakta olduğum bir kitap ve en az bir tane de yedek kitap varken yeni kitap almayı pek istemiyorum. Okunmamış kitapların üst üste yığıldıklarını görmek nedense beni pek kitap okumaya tevşik etmiyor. “Bunlar bitsin de yeni kitap alayım” düşüncesini ise daha çok motive edici buluyorum. O yüzden elimdeki kitaplar bitene kadar sadece kitap bakar, okuyacağım bir sonraki kitabın hangisi olacağına karar vermeye çalışır ve elimdekini bir an önce bitireyim de şu kitabı alayıp düşüncesiyle dört kolla –ve gözle- okuduğum kitaba saldırırım.

Sonra da baktığım, hevesle incelediğim, almayı planladığım kitapları unuturum.

Elimdeki kitap bittiğinde, kitapçıya gidip o gün seçtiğim başka bir kitabı alır, onu okurum. Fakat daha önceden okumaya heveslendiğim kitapları hatırlayınca da “ya niye onu almadım ki” olurum.

İşte bu sebepten ötürü, blogumda “Okumak İstediklerim” başlığı açmaya karar verdim. Bu sayede hem alacağım bir sonraki kitap hakkında yazarak ağzımın sularının akmış olmasını sağlayacağım, hem alacağım kitapları unutmamış olacak, hem blogumu daha fazla kitapla istediğim şekilde çeşitlendirecek, hem de buraya göz gezdiren kişilere belki okuyacakları –ya da okumayacakları- bir sonraki kitap hakkında fikir vermiş olacağım.

Epey uzun zamandır okumaya heveslendiğim, fakat ne zaman kitap alacak olsam bulamadığım ya da unuttuğum bir kitapla başlıyorum:

Kıyamet Gösterisi – Terry Pratchett & Neil Gaiman

Yayınevi: İthaki Yayınları
Baskı yılı/ Sayfa sayısı: 2012 / 416

Arka kapak

1655 yılında yazılmış ve şimdiye kadarki en doğru kehanet kitabı olan Cadı Agnes Çatlakın Dakîk ve Katî Kehanetlerine göre, cumartesi günü dünyanın sonu. Önümüzdeki Cumartesi. Akşam yemeğinden hemen önce.


İyilik ve Kötülük orduları toplanıyorlar. Her şey Büyük Plana uygun ilerliyor gibi. Yalnız ufak bir pürüz var. Birazcık müşkülpesent bir melek ile sefahat düşkünü bir iblis yaklaşan bu coşku dolu anın gelişini hiç de iple çekmiyorlar. Ha unutmadan, birileri Deccalı yanlış yere göndermişe benziyor.

"Kıyamet daha önce hiç bu kadar eğlenceli olmamıştı."
Clive Barker

"Thomas Pynchon, Tom Robbins ve Don DeLillo işbirliği yapsaydı, ancak bu kadar olurdu... İnanılmaz."
Washington Post

"Otostopçunun Galaksi Rehberinin soyundan geliyor..." 
New York Times

"Monty Python Uçan Sirkin kaleme aldığı Vahiy Kitabı gibi adeta."
Phoenix New Times


Okumak İsteme Sebebim

Üniversiteden mezuniyetime yakın, Fantastik Kurgu Topluluğu olarak okul kütüphanemizden 132 adet fantastik ve bilimkurgu kitap serisinin alınması için sipariş vermiştik. Kitaplar ben mezun olmadan 3 ay önce raflara konmuştu.


Terry Pratchett’ın Diskdünya serisi, okumayı çok istediğim onlarca kitapla birlikte bu listedeydi ve benim yalnızca birkaç tanesini okumaya vaktim yetmişti. Diskdünya serisi, fantastik kurgu klişeleriyle dalga geçen, çok komik bir dille yazılmış bir komedi/fantastik kurgu karışımıydı ve okunması inanılmaz keyifliydi. Kıyamet Gösterisi, Terry Pratchett ve Neil Gaiman’ın imzasını taşıyor. Henüz popülerliği bugünlerde gittikçe artan Neil Gaiman okuma şerefine erişememiş olsam da,  Terry Pratchett’ın tarzının gerçekten çok eğlenceli olduğunu biliyor ve çok keyif alacağımı düşünüyorum.

Yorumlar